Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran)
Title
Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran)

Personal Author
Zarina Ahmad

Publication Information
Skudai : UTM, 1988

General Note
Peminjaman dalam bentuk mikrofilem sahaja : MFL 3695 ra .

Abstract
Di dalam kajian ini, penulis cuba mengkaji masalah kekosongan yang berlaku di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang. Kajian terlebih dahulu dilakukan dari segi teori dan kemudian diaplikasikan untuk melihat sama ada Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang telah menepati segala ciri-ciri yang perlu untuk kejayaannya. Bab Satu merupakan bab pengenalan kepada kajian iaitu dari segi objektif, skop, methodologi serta kepentingan kajian. Di dalam Bab Dua, penulis mengemukakan teori yang akan digunakan untuk kajian iaitu teori permintaan dan penawaran ruang perniagaan. Di dalam bab ini, definisi ruang perniagaan diberikan. Seterusnya, penulis mengenalkan kawasan kajian di dalam Bab Tiga berserta masalah-masalah yang dihadapi oleh pihak pengurusan. Analisa dijalankan di dalam Bab Empat di mana kesemua faktor-faktor dikaji, termasuklah faktor fizikal, pengurusan, kajian peniaga dan pembeli-belah. Bab Lima membincangkan tentang strategi pemasaran yang digunakan untuk memasarkan ruang-ruang perniagaan di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang, di mana keberkesanan strategi juga dikaji. Kesimpulan dan hasil kajian dibentangkan di dalam Bab Enam iaitu bab terakhir, bersama-sama dengan cadangan-cadangan penulis untuk menyelesaikan masalah.

Subject Term
Shopping centers -- Malaysia -- Johor

Projek khas (Sarjana Muda Ukur (Pengurusan Hartabenda)) - Universiti Teknologi Malaysia, 1988


LibraryItem BarcodeCall NumberMaterial TypeItem Category 1
Perpustakaan Raja Zarith SofiahPRZS3000005744HF5430.6.M3 Z37 1988 rafClosed Access ThesisUTM Project Paper (Closed Access)