Strategi pemasaran kondominium PKNS : kes kajian Saksyen 7 Shah Alam
Title
Strategi pemasaran kondominium PKNS : kes kajian Saksyen 7 Shah Alam

Personal Author
Shahrul Nizam Shafie

Publication Information
Sekudai : UTM, 1993

General Note
Peminjaman dalam bentuk mikrofilem sahaja:MFL 7928 ra

Abstract
Strategi pemasaran merupakan aspek penting dalam mana-mana bidang perniagaan. Ini termasuklah penyelidikan pemasaran. Pemasaran yang berjaya melambangkan kejayaan pemaju mendapatkan pulangan dengan segera dari pelaburan tersebut. Kajian ini merangkumi aspek strategi pemasaran yang dilaksanakan oleh PKNS dalam usahanya memasarkan kondominium di Seksyen 7 Shah Alam. Strategi pemasaran yang digunakan adalah berdasarkan kepada tatacara jualan yang telah ditetapkan oleh Bahagian perumahan. Beberapa perubahan dilakukan keatas tatacara tersebut bagi memastikan kondominiumnya dapat dipasarkan. Bagi melihat keberkesanan strategi ini, pengukuran secara perbandingan dengan pemaju swasta yang lain dilakukan. Hasil kajian menunjukkan PKNS tidak membuat penyelidikan pemasaran secara terperinci terutamanya bagi projek yang baru seperti kondominiumnya. Anggapan bahawa imejnya yang sudah stabil adalah tidak sesuai terutamanya dalam keadaan pasaran yang lembab dan di dalam pasaran pembeli.

Subject Term
Condominiums -- Malaysia -- Selangor -- Marketing
 
Housing -- Malaysia -- Selangor -- Marketing

Kertas Projek (Sarjana Muda Ukur (Pengurusan Hartabenda)--Universiti Teknologi Malaysia, 1993.


LibraryItem BarcodeCall NumberMaterial TypeItem Category 1
Perpustakaan Raja Zarith Sofiah30000002186819HD7287.86.M32S5315 1993 rafClosed Access ThesisUTM Project Paper (Closed Access)